my angel and me

my angel and me

dinsdag 28 december 2010

marliluz bijna klaar!

Mijn machientje op Turbo gezet en gas gegeven en het resultaat is: bijna klaar! Op de knopen en knoopsgaten na is ie klaar.  Gelukkig is het maar in een proefstofje  : lees 'heel goedkoop' .  Gewoon zodat ik een ideetje heb hoe de maten vallen.  Omdat ik hier bv hoorde dat met een dikke voering de maatjes redelijk klein werden.  Dus maakte ik maar een 98-104.  Het zal een manteltje worden voor de volgende winter maar dat zal wel aan het feit dat ons Axelle aan de kleine kant is liggen.
Hier even fotoke van mantetje op model voor en achterkant (maar nog zonder knopen é)

Als ik eerlijk mag zijn heb ik nie alle richtlijnen gevolgd. Nie omda ik nie wilde maar omda ik het nie direct wist hoe eraan te beginnen. Sommige 'vaktermen' zijn voor mij echt chinees maar khoop daar ooit verandering in te brengen wanneer er weer eens wa meer vrije tijd is. 
Nu, we zullen eens een afsluiterke a la Piet huysentruyt doen:
Wat hebben we vandaag geleerd?
1) Teken heel correct de patronen over
2) Volg heel precies de stap voor stap beschrijving
3) Probeer de volgende keer iets gemakkelijker!!!!!
Vooral da laatste... Manteltjes zijn nie voor beginners zoals ik.  En toch... Waag ik me binnenkort aan de zomerversie maar een maatje kleiner... Hoop ik ... Nu ik de moed nog heb en alles nog in mijn kopke zit. 
greetz

1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit! Die groene voering maakt het lekker fris. Succes nog met de knoopsgaten.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen