my angel and me

my angel and me

maandag 13 december 2010

heerlijke kaaskroketjes!!!

Gisteren heb ik me nog eens gewaagd aan mijn lievelingseten namelijk een kaaskroketje.  En dan heb ik het niet over die vierkante diepvries kartonen kroketjes die je in elke supermarkt vind maar over die lekkere huisgemaakte zware exemplaren die, mij toch, in de zevende kookhemel brengen. 
Geen recepten met gelatine blaadjes zoals dit voor mij maar gewoon oude kookboek van de KAV en we zijn vertrokken:
1/2 l melk, 4 eieren, 100gr boter, 150gr bloem, 200gr kaas (eventueel 3 verschillende soorten)
Maak een roux met de melk,boter en bloem en voeg er 4 eierdooiers aan toe.  Laat er daarna de kaas in smelten.  Ik heb emmental, gryere en mozarella gekozen maar dan zijn ze redelijk licht.  Je kan er ook een ietsje sterkere kaas insteken maar je mag er niet in overdrijven.  Dan op plank of in schaal gieten en in koelkast laten afkoelen.  Eens afgekoelt rol je de blokjes die je gemaakt hebt (gesneden) in bloem dan in eiwit en op het laatst in paneermeel.  Daarna bakken in frituurolie of vet en SMULLEN!
Das nu echt iets dat ik heeel graag eet en waar eigenlijk heel weinig werk aan is.  Ben nogthans geen keukenprinses maar deze zijn nog nooit mislukt.  1 keer wel een iets te sterke kaas genomen van bij de kaasboer op de markt en kan u verzekeren als ik de frigo opendeed dan was de geur nie te harden maar de smaak was zooo goed.

Allé als iemand nog een versie van dit recept heeft laat maar eens weten zodat ik deze ook eens kan uitproberen.

greetz xxx

1 opmerking: